Belangrijke info aan de houders van bewonerskaarten Ruisbroek

Gepost op 24/05/2024 - 08:14

We hebben meerdere vragen ontvangen over de verlenging van bewonerskaarten in Ruisbroek. Daarom heeft het gemeentebestuur besloten om een extra brief per post te sturen aan alle houders van een bewonerskaart, ongeacht de vervaldatum van die digitale bewonerskaart.

Door de overgang van de database (GDPR-proof) naar het parkeerbedrijf OPC, wijzigden de referentienummers. Dat kon technisch gezien niet anders. Bij de vernieuwingsbrief wordt het nieuwe referentienummer meegedeeld.

Met deze extra brief willen we alle houders van bewonerskaarten hun nieuwe referentienummer, de geldigheidsduur van de kaart en de gekoppelde nummerplaat meedelen. Als je aanvraag nog in behandeling is en iets ontbreekt, wordt dit in de brief vermeld.

De brieven worden vandaag afgeleverd bij BPost. Indien je deze over twee-drie weken niet zou ontvangen hebben, mag je dit zeker melden via info@sint-pieters-leeuw.be. Dan kijken we dat na.

Met deze corrigerende maatregel willen we het vernieuwen van de bewonerskaarten verduidelijken en je informeren over de manier waarop je ten allen tijde de status van je bewonerskaart kan nakijken.

Wens je contact op te nemen met OPC? Dat kan op 3 manieren:

  1. Via het webformulier op www.parkeren.be/sint-pieters-leeuw 
  2. bezoek de wekelijkse zitdag in ‘t Paviljoentje op maandag van 16 tot 17 uur.
  3. Bel tijdens de openingsuren naar 02 616 14 00 (van maandag t.e.m. zaterdag van 9 tot 12 uur of op donderdagnamiddag van 16 tot 20 uur).

Hier vind je nog volgende informatie:
Een voorbeeld van een vernieuwingsbrief die je één maand voor de einddatum van je bewonerskaart elektronisch of per post ontvangt. Deze brieven worden verzonden door OPC en dragen het logo van zowel OPC als de gemeente.