Opleiding 'klantgericht onthaal van anderstaligen'
Als onthaal- en loketmedewerker kom je regelmatig in contact met anderstalige burgers die het Nederlands niet volledig beheersen. Je probeert hen verder te helpen op een klantgerichte manier, rekening houdend met de taalwetgeving in bestuurszaken. Dat is niet altijd zo eenvoudig.
Om je daarin te ondersteunen biedt het lokaal bestuur samen met de provincie Vlaams-Brabant, het Steunpunt Taalwetwijzer van het Agentschap Binnenlands Bestuur en PIVO-bestuursschool, de opleiding ‘klantgericht onthaal van anderstaligen’ aan.
Deze opleiding bestaat uit:
- een online toelichting over de principes van de taalwetgeving in bestuurszaken (2 uur);
- praktische opleiding ter plaatse over klantgericht communiceren met anderstaligen (3 uur):
- principes klantgericht communiceren;
- taaltips en tools;
- bespreking van cases.
Deelnemers moeten beide sessies volgen. Eerst de online, nadien pas de praktische workshop. Voor beide sessies zijn er 2 data mogelijk. Schrijf je hieronder in voor de data van jouw voorkeur.
Online toelichting
ma 19/02/2024 (max. 23 deelnemers) van 13 tot 15 uur via Teams | ma 7/10/2024 (max. 7 deelnemers) van 13 tot 15 uur via Teams voorbehouden voor medewerkers dienst Burgerzaken |
Praktische workshop
ma 17/06/2024 (max. 12 deelnemers) van 13 tot 16 uur in raadzaal Hemelrijck Fabriekstraat 1B, 1601 Ruisbroek | do 12/12/2024 (max. 12 deelnemers) van 13 tot 16 uur in Roosezolder Coloma J. Depauwstraat 25, 1600 Sint-Pieters-Leeuw voorbehouden voor medewerkers dienst Burgerzaken |